Stempotlood
DPL grijpt naast zetel in gemeenteraad
Team DPL

DPL grijpt naast zetel in gemeenteraad

Gisteren was een bijzondere, maar ook moeilijke dag voor mij.

Met Democratische Partij Lochem zijn we eind december begonnen. Met energie, overtuiging en het vaste geloof dat het anders kan én moet in onze gemeente. In korte tijd hebben we samen iets neergezet waar ik oprecht trots op ben. We hebben gesprekken gevoerd, plannen gemaakt, mensen verbonden en laten zien waar wij voor staan.

Ik ben heel dankbaar voor de steun die we onderweg hebben gekregen. Van vrienden, kennissen en betrokken inwoners die zich in onze plannen herkenden en die ons het vertrouwen gaven om dit te doen. Ook mensen met een andere politieke kleur spraken uit dat zij het belangrijk vonden dat dit geluid in Lochem vertegenwoordigd zou zijn. Dat zegt iets.

Daarom valt deze uitslag mij zwaar.

Niet alleen omdat ik zelf het raadswerk zo graag doe. Maar vooral omdat ik dit werk wilde doen vóór en mét de mensen die zich in ons herkenden. Voor iedereen die ziet dat het beter kan. Voor iedereen die behoefte heeft aan een bestuur dat keuzes durft te maken, maar dat ook luistert en samenwerkt.

2,5% van de stemmen is niet genoeg voor een zetel. Maar het zijn wel stemmen van mensen die in ons geloofden. Dat betekent veel voor mij.

Ik wil iedereen die ons heeft gesteund, geholpen of op ons heeft gestemd, uit de grond van mijn hart bedanken. Voor jullie tijd, jullie inzet, jullie gesprekken en jullie vertrouwen. Dat heeft deze campagne bijzonder gemaakt.

Ik ben teleurgesteld, dat zal niemand verrassen, maar wat ik meeneem is het gevoel dat we iets waardevols hebben laten zien. Dat er behoefte is aan een manier van politiek bedrijven die verbindt, die samenwerkt en die verder kijkt dan de korte termijn.

De komende periode nemen we de tijd om alles goed te laten bezinken. Daarna bepalen we hoe en in welke vorm we verder gaan.

Nogmaals dank. Voor het vertrouwen, de steun en het geloof in wat wij wilden brengen.


Met vriendelijke groet,

Guido de Wit
Democratische Partij Lochem

De Democratische Partij Lochem is opgericht
omdat wij geloven dat Lochem beter wordt van
samenwerking, eerlijkheid en daadkracht.
Wij nodigen iedereen uit die wil meewerken:
inwoners, ondernemers, verenigingen, dorpsraden
en politieke partners. Samen maken we keuzes
die kloppen. Samen zorgen we dat Lochem verder
gaat.

Website door SYGIT